4 Ocak 2022 Salı

CEP TELEFONUNA BAĞIMLILIK HASTALIĞI…

 

CEP TELEFONUNA

BAĞIMLILIK HASTALIĞI…

İnanılmaz ama gerçek; erkekler sadece 21, kadınlar 47 saniye cep telefonlarından uzak kalabiliyorlar…

İşte bire bir yaşadığım örnek;

İzmir’den gelen arkadaşımı havaalanından aldığımda iki eli ve iki gözü telefonuna sanki tutuklu gibiydi…

Beni görmüyordu bile;

Otomobile doğru hem yürüyor, hem de cep telefonuyla aralıksız şekilde bir tür göğüs göğüse savaşıyordu…

-Hoş geldin, dedim…

Başını telefondan kaldırmadan, varlığımı bile farkına varmadan, kısık bir sesle,

-Hoş bulduk, dedi;

Bilinçli ve bilinçsiz şekilde, sadece çok acıkmış olduğunu ifade edebildi…

-Yeni açılan AVM’ yi merak ediyordun, işte orada bir şeyler yiyelim dedim…

Telefonundan parmaklarını ve iki gözü telefona tutuklu olarak, yanımda oturmaya devam ediyordu…

Otomobile bindiğimizi de nerede olduğunu asla bilmiyor, yüzüme hiç bakmıyor, telefonuyla aralıksız olarak göğüs göğse aralıksız olarak savaşıyordu…

AVM’ ye geldik, döner kapıdan geçtik; 

İki parmağı ve iki gözüyle telefonuna tutuklu olarak mesajlar yazıyor, gelenlere göre bilinçli ve bilinçsiz şekilde gülümsüyordu…

Karşısında ben hiç yoktum, sanki olmamıştım, onu karşılayıp otomobilime almamıştım, yani varlığımı asla fark etmiyordu…

-İşte ünlü AVM burası; bak şu dünya markası ürünler satıyor diyordum ama beni asla duymuyordu…

Telefonuna iki parmağı, iki gözüyle tutuklu olarak birlikte asansöre bindik;

Kafeteryaların olduğu kata geldik ama durumunda hiçbir değişiklik yoktu,

Gözleri ve parmakları telefonun ekranındaki tutukluluğu devam ediyordu;

Tek bir saniye bile ondan ayrılmadan benim yönlendirmemle;

Masaya oturduk,

-Ne yemek istiyorsun? Bak burada birçok kafeterya var… İstediğin siparişini verelim…

Telefonundan gözlerini ve parmaklarının tutukluluğunu bir saniye dahi kurtaramadan;

-Abim sen ne yiyeceksen aynısını bana da söyle, diyebildi…

Gözleri ve parmakları telefonda sabitlenmiş asla ayrılmıyordu…

Yemekler geldi, bir yandan atıştırıyor gözleri de tabağının yanındaki telefonundan bir saniye bile ayırmadı…

Hızlı ve olabildiğince inanılmaz şekilde çarçabuk yedik…

Tekrar asansöre bindik, dışarı çıktık, otomobile bindiğimizde artık ben çok bozulmuştum…

-Burası neresiydi biliyor musun?

-Hayır, bilmiyorum abi…

-Hani merak ediyorum yeni açılmış AVM’ ye gidelim demiştin ya…

-Evet…

-İşte orası burasıydı…

-Vallahi mi? Hiçbir şey göremedim dedi… Ama gerçekten görememişti…

İnanıyorum ki, 24 saatini telefona bağımlı olarak geçiren bir arkadaşım, İzmir den başlayan yolculuğundan itibaren;

Ne uçağa bindiğinin,

Ne uçaktan indiğinin,

Ne kendini karşıladığımın,

Ne otomobilime bindiğinin

Ne AVM’ ye girdiğinin,

Ne yediğinin,

Ne de konuştuklarının asla farkında değildi…

Telefonu onu gözleri ve parmaklarından adeta tutuklamıştı…

Bu şekilde istediği adrese bıraktım…

Tutukluluğundan bu günde kurtulamadığını yakından izleyerek hayretler içinde görüyorum…

Kısa zaman önce yaşadığım örnekti…

Aşağıdaki araştırmaya en net konu olduğu için onu anlattım… Örnek olarak en sevdiğim arkadaşımın bu bağımlılığını anlattığım için beni bağışlamasını diliyorum…

Yapılan bilimsel araştırmaya göre erkekler 21, kadınlarda 27 dakika uzak kalabiliyor…

Würzburg ve Nottingham Trend Üniversitesi tarafından yapılan deneyde çok çarpıcı sonuçlara ulaşılmış…

Bekleme odasında serbest bırakılan kişilerin ellerinin telefona gitmesi her iki cins için 44 saniye olarak gerçekleşmiş…

Erkeklerin 21 saniye bekleyebildiğini,

Kadınların ise 57 saniye sonra telefonlarını kontrol ettiği gözlemlenmiş…

Deneyi yapan uzman Jens Binder şöyle diyor;

-Bu deney de gösteriyor ki, insanlar sandıklarından daha fazla bu cihaza bağlılar…

Artık onlarla baş başa kaldığımızda direkt bu cihazlara yönelmemiz doğamız haline geldi…

Dijital arkadaşlar olarak konumlandırıyor…(ESQUER DERGİSİ SAYI 153)

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder