5 Ocak 2022 Çarşamba

YAPAY ZEKÂLI ROBOT…

 

YAPAY ZEKÂLI ROBOT…

İnsanın günümüzdeki en önemli keşfi yapay zekâdır…

Bu sayede uçaklar, bilgisayarlar, uzay teknolojileri, robotlar çağ atladı ve atlamaya devam ediyor…

Yapay zekâlı robotlar günümüz insanın neredeyse 50 sinden fazla özelliğini gerçekleştirebiliyor…

Sohbet ediyor, garsonluk yapıyor, temizlik yapıyor, otomobil üretiyor, televizyon imal ediyor, ameliyatlar gerçekleştiriyor, bankamatiklerde paralar veriyor, inanılmaz bilgi sunumlarında bulunuyor, hizmetleri saymakla bitmiyor…

Bu gezegene gelecekte robotların hâkim olup, insanları köle olarak kullanacaklarına inanılıyor…

Bu konudaki HOLLYWOOD filmini 20 yıl önce sinemalarda izlemiştim…

Yapay zekâ sistemi insan hayatının artık ayrılmaz bir parçası oldu ve buna gelişerek devam edecek…

Peki, sizin YAPAY ZEKÂLI BİR ROBOTUNUZ olsaydı ona hangi programları yükleyip, hangi işlerinizi yaptırmak isterdiniz? Bazı örnekler şöyle;

-Öncelikle bana, sonra misafirlerime karşı kibarlık, nezaket, saygı, hepsinden öte sadakat programı yüklerdim…

-Baklava börek açmasını yapmaya programlardım…

-Dünyanın en iyi masajını yapmasını isterdim…

-Kaçak DVD ler yükler, en son Hollywood filmlerini izlerdim…

-Yatağımı her gün yere serip sabah toplamasını…

-Beni her gece soyup giydirmesini, banyo yaptırma programını uygulardım…

-“ BAŞIM AĞRIYOR ŞİMDİ OLMAZ” sözünü asla kullanmamasını…

-Dedikodu mikrobuyla insanları zehirlememesini…

-Orijinal dolar, Türk lirası, para basmaya programlardım…

-İyi ve filozof olmasını; atasözlerini sık sık kullanarak hata yapmamı önlemesini isterdim…

-Çamaşır, bulaşık yıkayıp yerleri her gün itinayla silmesini…

-Bilgisayar korsanlığı yapmasını, sevmediğim insanların sistemlerini her zaman ışık hızında çökertmesini…

-5 G programını mucizelerini dünyada ilk kez bana sunmasını…

-Covit-19 virüsünün bana yaklaştırmamasını; yaklaşırsa da onu yok etmesini…

-Matematik zekâsını, benim yapamadıklarımı yapmasını…

-İstediğim her anda sesli kitap okumasını…

-Dünya kadınlarının en güzel özelliklerini sergilemesini…

-İş makinesi olarak çalışıp bana para kazandırmasını…

-Sinirlendiğimde “HAKLISIN AŞKIM, EMRET AŞKIM” sözünü söylemesini…

-Halı sahada takımımın kaleciliğini yapıp gol atılmasını yüzde yüz önlemesini…

-40 yıl mutlu oldum güzel yaşadım, beni 40 yıl daha mutlu et programını yüklerdim…

-İyi ve erdemli adam olmasını yüklerdim…

-Kucağımda taşırken basket atarak sayı yapmasını…

-Karate, judo, boks yaparak düşmanlarımdan beni korumasını…

-Diş hekimliği programını yüklerdim… Ağzımdaki tüm bölgelere inplant uygulatırdım…

-Banyoda sıcak soğuk su ayarlamayı yapmasını isterdim…

-Yaşlı anneme saygılı biçimde hizmet etmesini…

-İlaç kullanma tarifelerini istediğim anda bana okumasını; zamanı ayarlayıp ilaçlarımı bana getirmesini…

-En son moda giysi modelleri çizip, dikmesini; bu sektörde dünyada bir numara olup para kazandırmasını…

-Hiç durmadan çalışmayı, başkalarının işlerini de yaparak evime para getirmesini…

-Net felix programını yükletirdim…

-Daima sessizce oturmayı, sadece istediğimde konuşmasını…

-Turşu, salça, tarhana, bazlama, sıkma ve Adana kebabı yapmasını…

-Futbol maçlarını kulağıma anlatmasını…

-Resmi işlerde benim yerime imza atmasını…

-Dronk olup,  üstüne bindirip bana dünyayı gezdirmesini…

-Gerekli tarihi bilgileri istediğim her saniye bana sunmasını…

-Bin bir gece masalları anlatmasını…

-Her sabah kahvaltımı yatağıma getirmesini…

VS… VS… VS…

İşte yapay zekâlı robottan insanlarımızın akıl almaz isteklerinden bazıları bunlardı…

Unutulmaması gereken şey beşikten mezara kadar insan hep konforunun-rahatının peşinde koşmuştur…

Zaten şu ana kadar uygularlık adına geliştirdiği her türlü araç, gereç, ilaç, teknolojik aletlerin tamamı bu düşüncesinin ürünüdür…

Yapay zekâ da zaten ileri düşünce sistemi demektir;

Peki, sizler hangi programları yapay zekâlı robotunuza yüklemek isterdiniz?

Güzel hayaller kurup, gerçekleştirmesini istediğiniz programlarınızı gözden geçirin bakalım…

Ona neler yaptırmak isterdiniz?

ABDULKADİR KAÇAR Adana 2021

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder