8 Kasım 2022 Salı

BİR KESER NELER ANLATTI NELER…


Keser deyip geçmeyin…

O insanın bulduğu en güzel yardımcı alettir…

Dili yoktur ama çok şey anlatır…

Sapını tutana harika işler yaptırır…

Yani insanın bulduğu en vazgeçilmez aletidir…

Bunu sadece onu bulamadığınızda bunu çok iyi anlarsınız…

Bizim binanın bahçesinde kontrolsüz şekilde büyüyen ağaçların Kasım ayında budaması yapıldı…

İşini gayet ustaca gerçekleştiren kişi;

-Şu ağaç ölmek üzere şuradan keselim, ilkbaharda taze filizler verip gençleşir dedi ve ağaç kesildi…

Bazı apartman sakinleri çok kızdı karşı çıktı ama ağaç kesilmişti;

-Bu adam budama yapmayı bilmiyor, ben de yaşlıyım, nasıl gençleşirim?

-Ağacımızı odunlarını almak için kesti falan denildi…

Asıl anlatmak istediğim bunlar değildi;

Yüreğir deki Orman Bölge Müdürlüğü Fidanlık Müdürlüğünün yanından geçerken;

-“FİDAN SATIŞI YAPILIR, KREDİ KARTI GEÇERLİDİR” tabelasını görünce hemen gidip üç fidan talebinde bulundum…

Hemen alıp bahçemize fidanları dikmek istedim…

Kapıcı abiden ricada bulundum;

-Abi bir kürek, kazma, falan varsa şu fidanı bahçeye dikeceğim, dedim…

-Yok, hiçbir şey yok, keserimiz bile bulunmuyor, dedi…

Hemen yönetici abiyi aradım;

-Az bekle nereye koydum bir bakayım, dedi…

Bir süre sonra; vardı ama nereye koymuşlar bulamadım… 

Diğer mahalledeki akrabalarıma götürmüştük, orada kalmış, getirince ben hallederim fideleri bana ver, dedi…

Ama kendi ellerimle ekeceğim için keser aramaya devam ettim…

Apartmanın bahçesinde beklemeye devam ettim; 30-40 dakika boyunca gelip geçen, girip çıkan komşularımızdan ricada bulundum;

-Bir keseriniz var mı? Şu fideyi bahçeye dikeceğim, dedim…

-Yok, abi, hiç keser kullanmadık ki, dedi birileri…

Sonra zemin kattaki dershaneye sordum, her gün 20 civarında öğrencinin eğitim yaptığı yerdeki kişi de;

-Abim yok ama bir çekiç var işinizi görür mü? Dedi…

Çekici aldım, bahçede fidan ekeceğim yeri kazmaya çalıştım, mümkün değil…

Yanımdan geçen diğer bir komşulara da sordum,

-Yok, abi, olsa feda olsun, dediler…

-Yok, maalesef hiç kullanmadık ki, yanıtını aldım..

Benim otomobilimde takım çantam var, evimde de ıvır-zıvır türünden araç gereçler var;  ama keser ve kürek yoktu…

Sonuç olarak; evimize 50-60 metre uzaktaki bir çay ocağındaki lise arkadaşımdan istedim;

-Tamam, Abdulkadir var, al, dedi…

O keseri getirip, bahçeye fidanı dikmeye çalıştım; siyah selvi türünden bir fidanı usulüne uygun şekilde galiba da başardım;

Anlatmak istediğim şu; 36 dairelik bir binada yarım saat boyunca aramama karşılık bir keser bulunmaması çok ilginçti…

Eskiden atalarımız her şeyi kendi evlerinde bulunan alet-evdavatlarıyla yaparlardı…

Kırsaldan kente göç yoğunlaşıp, apartman kültürü geliştikçe insanlar arasındaki ilişkilerin kopması gibi,

Günlük yaşamda kullandığımız araç gereçlere de artık ihtiyaç kalmamış…

Günümüzdeki çok şey değiştiği gibi hemen küçük bir köy kapasitesinde olan binamızda bir keserin olmaması ilginçti…

Bir keserin bana anlattığı çok şey oldu…

Diğer iki fidan ne mi oldu? Onları da götürüp anneciğimin ve ablacığımın mezarlarının başına diktim…

Sahi sizin evde keser, kasma, kürek vs. var mı?

ABDULKADİR KAÇAR ADANA 2022

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder