3 Ocak 2022 Pazartesi

ANNELER GÜNÜ VE HEDİYE GELENEĞİ…

 

ANNELER GÜNÜ VE

HEDİYE GELENEĞİ…

Kutsal bayramlar, anneler, babalar, sevgililer ve diğer özel günler hediyeleşmekle daha da kalıcı ve anlamlı olur; ömür boyunca unutulmayacak güzel anılar yaşanmasına neden olur…

Bu günleri unutulmaz yapan da bazen karşılıklı, bazen de karşılıksız olarak alınıp-verilen hediyelerdir…

İçinde bulunduğumuz hafta ANNELER GÜNÜ, peki bu önemli dönemi nasıl, ya da hangi hediyeyle değerlendireceksiniz?

Ya da şöyle diyelim, bu güne kadar aldığınız ve verdiğiniz en ilginç hediye nedir?

-Dayım bayramda bana SAKAİ marka bir elektrogitar hediye ettiğini hala unutamıyorum…

-Çiftçi arkadaşıma karpuz tarlan var… Yıllardır görüşürüz, tek bir karpuz getirmedin dedim… Bir hafta sonra aşağıdan zile bastı, karpuz getirdim in al dedi… Bir baktım bir römork dolusu tonlarca karpuz getirmiş evin önüne yığmıştı… Benim annemi kendi annesi saydığı içinde ona anneler gününde böyle bir hediye getirmişti…

-Her yıl anneciğimin isteğiyle 30-40 yoksula hediye kolisi dağıtırdım; annemin istediği sevindiği en güzel hediyeydi…

-Yılbaşında sevgilimin getirdiği hediye çam ağacı büyük bir sürpriz olmuştu…

-Bir hanım arkadaşım Amerikalı ile evleniyordu… Milli Piyango Biletini üç dört mukavva kutuyu iç içe geçirerek koydum… Düğün salonundaki yüzlerce davetlinin meraklı bakışları arasında damat ve gelin bir koli kutusunu açıyor, içinden diğer kutu çıkıyordu… 15-20 dakikada sabır ve merakla açtılar, açtılar… İçindeki zarfa koyduğum piyango çıkınca Amerikalı damat BİNGOOO diye bağırdı…

-Düğün, nikâh, nişan, sünnet gibi törenlere çağrıldığımda götüreceğim en güzel ölümsüz hediye her zaman yazdığım kitabım oldu…

-Doğum günümde yeğenim bana gerçekten gümüş bir fotoğraf çerçevesi getirmişti çok sevinmiştim…

-Yabancı müzikleri çok seven nişanlıma bir kutu dolusu uzunçalar plaklar hediye etmiştim…

-Her bayramda sevdiklerime aralıksız şekilde alış-veriş çeki hediye ederim…

-Yeğenim doğum günümde bana kol saati hediye etmişti…

-Nişanlım doğum günümde küçük bir köpek hediye göndermişti, hala da evimizde bekliyorum…

-Anneler gününde, son model elektrikli süpürge hediye ettiğim anneciğim sevinçten havalara uçmuştu…

-Evlenme teklif etmek için nişanlım video çekmişti; gittiğimiz sinemada filmden önce o videoyla teklifini yaptı ve bana “EVET” sözünü söyletmişti…

-Arkadaşlarım için bir bayramda sauna kapattırmıştım… 8-9 saat orada istediğimiz gibi eğlenmiştik…

-Nişanlımın arkadaşlarıyla sevdiği filmi izlesin diye sinemaya gitmeleri için 20 adet bilet hediye ettim…

-Doğum gününde babacığıma hediye olarak bir kolonya alabilmiştim sadece…

-Arkadaşım bana Golden cinsi köpek gönderdi…

Ve hediyeleşme kültürümüz, geleneklerimiz çok eskidir… Ama hediyeleşme konusunda en ayrıcalıklı gurup tartışmasız olarak politikacılardır… Onlar dost ve kardeş bir ülkeye gittiklerinde ya at hediye edilir, ya da cins hayvanlar, arada bir de olsa vekillere otomobil armağan edilebildiğine tanık oldum…

Ama ”KARINCA KARARINCA” sözünde olduğu herkesin büyük bir hediye vermesine gerek yok… “YARIM ELMA GÖNÜL ALMA” ya da “AN BENİ BİR KOZLA O DA ÇÜRÜK ÇIKSIN”

Sonuç olarak sevdiklerimizle hediyeleşmek bir gelenek ve kültür işidir; ihmal edilmemesinde büyük yarar vardır… Bayramlar, anneler, babalar, sevgililer günü başta olmak üzere önemli günlerde hediyeler verip almak çok özel ve güzeldir… Bu günlerin anlamına daha da büyük anlamlar katar… Unutulmaz anılar yaşatır…

Nice hediyeli günler yaşamanız ve yaşatmanız dileğiyle…

Abdulkadir Kaçar… Adana 2021

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder