3 Ocak 2022 Pazartesi

AZİZ NESİL BİLE BU ÖYKÜYÜ YAZAMAZ…

 

AZİZ NESİL BİLE

BU ÖYKÜYÜ YAZAMAZ…

Vallahi billahi, tillahi de yazamaz, yani yazamaz oğlu yazamaz… Kalıbımı basarım yazamaz…

Neyi mi? Adananın sokak numaralanmasındaki abesliği…

Mesela alın bir sokak numarasını başlayın aramaya…

Kesin bulamazsınız, bulamayacaksınız…  Diyelim günlerden Pazar… Siz Yeşilevler Mahallesi’ndeki  934/5 aramaya başladınız…

934/ 1, 2, 3 diye peş peşe düzenli şekilde gidiyor… Yüreğiniz ağzımıza geliyor…

-İşte bundan sonraki iki sokak olmalı diyorsunuz…

Hayal dostum hayal…  Birden numara 934/6 ya geliyor…

Ama aradığınız 934/5 yok… Sonra birden 700’ lü sokaklar, binli sokaklar başlıyor…

Daha neler, bu ne rezalet, kepazelik, ilkellik,  plansızlık, bu ne geri kalmışlık…

Aman Allah’ım, tamı tamına 60 dakika dolaş, aradığın numarayı bulamayacaksın…

Olur mu? Adana’da bu maalesef oluyor…

Vatandaşın sokak numarası aramaktan başka işi gücü yok mu?

Bir sokak numarasını aramak için bir saat dolaşsın…

Sonra hem de bulmak istediği numaraların bir altı, bir üstüne kadar izini sürsün… Orada tıkanıp kalsın… Bu ne boş vermişlik…

Sokakta dolaşırken, aynı yerde yaşayan vatandaşlar da kendi sokak numaralarını bilmiyorlar…

İşte birkaç kişi;

-934/5 sokak neresi acaba?

-Heç görmedim gardaş…

934/5 sokak neresi acaba?

-Nirden bilem gardaş?

-Ben köyden yeni geldim…

-Buraları da fazla bilmiyorum…

-He o dediğin nedir ki?

934/5 sokak neresi acaba?

-Nizanım…(bilmiyorum)

934/5 sokak neresi acaba?

-Gardaşıma deyim,  görmedim bilmiyom, söylemiyom…

Başka biri, aynı mahallede oturuyor;

-Ama buradan get, sağa dön, ileriden sola üçüncü sokak olabilir…

-Emin misin abi?

-He ya…

-Vallahi biz şimdi oradan geliyoruz… Sokaklar orada 700 den başlıyor…

-Sen biling gardaş… Benim bildiğim oradaydı…

-934/5 sokak neresi acaba?

-Hatçaaaaa, bizim gelin bilir…

-934/5 sokak neresi acaba?

-Ama siz neden arıyorsunuz ki? Ne yapacaksınız o sokakta?

-Bir tanıdığımızın düğünü var, onun evine gideceğim…

934/ 5 sokak nerede acaba?

-Ama öğretmen bize sokak numaraları dersini daha öğretmedi, daha oraya gelmedik…

Yani sonuç olarak şunu söylemek istiyorum;

Adana daki sokak numaraları on çarpı on üzerinden tam arap saçı…

Dünyaca ünlü gülmece ustamız, kitapları yüze yazın ülkede satılan sayısız dillere çevrelin Aziz Nesin bile bunu yazamaz…

...

Ya düzenlenir aklı başında bilileri tarafından çağdaş hale getirilir… Ya da bu laçkalık sonsuza kadar devam eder…

Allah Adana ya yolu düşüp sokak numarası arayanlara yardım etsin…

(Bu makalem 1987 yılındaki KILÇIK isimli kitabımda yer alıyordu… Adana da aynı sorun hala var mı? Var olarak biliyorum… Yıllar geçse de bazı sorunlar yerinden kımıldamıyor… Diğer yazılarımı da Abdulkadir kaçar ın sanal dünyasındaki KILÇIK kitabımdan okuyabilirsiniz…)

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder