4 Ocak 2022 Salı

ÇİN MALI BİLİNÇSİZLİK…

 

ÇİN MALI

       BİLİNÇSİZLİK…

 Dünyası Çin Modasının Adana daki yansımaları çok ilginç…

Petrol istasyonunda otomobilimi yıkatıyordum…

Benim gibi arabasını yıkatan yurttaşın Doğan Marka aracının ön kapılarında Çince iri ve ilginç görünümlü bir yazılar dikkatimi çekti…

Hayatımda hiç görmediğim, bilmediğim, anlamını da asla öğrenemeyeceğim bu yazılara çok şaşırdım…

İnsanlarımız böyle bir garipliği bilerek mi yoksa bilmeden mi yapıyordu?

Arkadaşın yanına yaklaştım, temiz giyimli, güzel konuşan bir arkadaştı…

-Otomobilinizin ön iki kapısına yapıştırdığınız Çince yazıların anlamını biliyor musunuz?

Adam yüzüme anlamsızca baktı;

-Şey sağa sola baktı, durakladı…

Aslında bir şey söylemesini de beklemiyordum…

Sorumu tekrarladım;

 Biraz ısrar edince adam sanki suçüstü yakalanmış gibi rahatsız oldu…

Yüzü kızarıp, boynunu bükerek şöyle dedi;

-Ne yalan söyleyeyim abi ben de bilmiyorum…

Hemen kendini savunmak için de ekledi:

-Bu yazıların anlamını satan adam da bilmiyordu…

-Satan da alıp otomobiline yapıştıran bilmiyorsa, bilmediğin bir şeyi neden otomobiline yapıştırdın?    

Biraz daha zaman geçti, devam ettim;

-Peki, bu Çince yazılar bir küfür anlamındaysa…

Hakaret içeriyorsa? Sana beddua ediyorsa;

Çin Devletinin düşmanı terörist örgütün sloganıysa…

Adam iyice şaşırdı, yüzü kızardı;

Yanımdan kaçıp gitmek istiyordu…

Yaptığı anlamsız davranışından birden pişman olmuştu…

Sonunda ağzındaki baklayı çıkartı, gayet masum suçüstü yakalanan çocuk gibi titrek bir ses tonuyla;

-Abi, dedi; Çince yazıları hava atamak için yapıştırdım…

Olayın boyutlarının büyüklüğüne bakın…

Bilmediği dilde, alfabeyle, anlamadığı sözcükleri otomobili

nin ön iki kapısına yapıştırmıştı…

Dünyanın hangi ülkesinde böyle bir şey yapılır?

Bu baştan sona kadar saflık, bilinçsizlik, daha da ötesinde çok yanlıştır…

Çıkan sonuç şudur;

DÜNYADA SON YILLARDA ESEN ÇİN RÜZGÂRI TÜRKİYE’Yİ DE ETKİSİ ALTINA ALMIŞ GÖRÜNÜYOR…

ÇİN NERE, TÜRKİYE NERE?

ÇİN ALFABESİ NERE, İNSANIMIZ NERE?

Anlamını bilmediğiniz yazıları arabalarınıza motosikletlerinize yapıştırmayın…

Pırıl pırıl dünya dilimiz Türkçemiz varken; başka dillerin, kültürlerin peşinde koşmak pek akıllıca gelmiyor bana…

Siz ne dersiniz?

ABDULKADİR KAÇAR Adana, 2021

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder