4 Ocak 2022 Salı

ÇOK PARAM OLSA…

 

ÇOK PARAM OLSA…

Bazen de fakirliğimizle dalga geçip mutlu olmayı başaran güzel bir milletiz…

İnsan aslında hayal ve umut demektir, yarını beklemektir…

En güzel hayalde parayla ilgili kurulandır…

 “ÇOK PARAM OLSA” sorusuna insanlarımızın hayaller kurarak verdiği yanıtlara bir bakalım…

-Hayatın zorlu koşullarına dayanmak için en büyük sabrı satın alırdım…

-Bitcoin modası var ya, tamımı ona yatırırdım...

-FM bandından yayın yapan radyo kurardım…

-Yine de dondurmadan bedava çıkmasını beklerdim…

-Binlerce tişört alıp her gün birini giyerdim…

-Kedi ve köpekler için korunaklar yapardım…

-Çalıştığım şirketi satın alır patronuma patron olurdum…

-Asgari ücretlilere dağıtırdım, ekonomik sıkıntılarını çözerdim…

-Otobüs kartıma yükletir 24 saat kent turu yapardım…

-Şaka yapabilme zekâsı satın alırdım…

-İkinci beyin alır, daha farklı düşünür, kitaplar yazardım…

-Dünyanın tüm kadınlarını MARS’ gönderirdim…

-Kredi haciz konulan öğrencileri borçlarını öderdim..

-Bakkallardaki vatandaşlarımız borç defterlerini satın alırdım…

-Çok paramın içinde yatardı, beni boğmasını isterdim…

-Aklımı yitirebileceğim için doktor kontrolünde harcardım…

-Ne zaman biter diye muhasebeciye hesaplattırırdım…

-Tüm hırsızları mesleksiz bırakırdım…

-Afrika’ya sayısız su kuyusu açtırırdım…

-Tefecilik yapar paramı çoğaltırdım…

-Karımın her tarafına estetik ameliyat yaptırırdım…

-Sevmediklerime borç verip yanımdan kaçırırdım…

-Karımı boşar yeni birini alırdım...

-Dünyadaki en büyük sabrı satın alırdım…

-Bedelli askerlik yapardım…

-Önce çocukların yarınlarına yatırım yapardım..

-Amerika da çalışıyorum yurduma dönerdim…

-İlk kez lazer epilasyon yaptırırdım…

-Pandemiyi yeryüzünden siler atardım…

-Elen Mask’ın aracını alıp uzaya giderdim…

-Mesai sonunu keyfi bekleten gıcık patronu tek ayaküstünde durdururdum…

-Acuna rakip TV kanalı açardım…

-Otomobilimi değiştirirdim…

-Mahallemden ayrılıp başka yere yerleşirdim…

-Arkadaş çevremi tamamen değiştirirdim…

-Tüm kazı-kazanı alır ömür boyu kazırdım…

-Mağazalar zinciri kurardım…

-Dünyanın hangi ülkesinde ilkbahar varsa orda yaşamaya giderdim…

-Mutluluklar alıp, mutluluklar satardım…

-Geceler boyunca sevgilimle bitimsiz aşk yaşardım…

-Acil diye bir parti kurar genel başkan olurdum; ilk seçimde de tek başıma ülkenin iktidarını elde ederdim…

-Dünyaca ünlü bir futbol takımı satın alırdım…

-Kentteki her düğüne gidip yoksul çiftlere altından takılar takardım…

-Pandemiyi bahane etmeden dostlarımla eğlenirdim…

-Gazino açar, eski geleneksel sanatçılarla halkı buluştururdum…

-Okyanusların ortasında ada alır aşk yaşardım…

-Zeytin bahçesi kurardım; mevcut olanı da kat be kat arttırırdım…

-Çok para düşüncesi bile yoruyor; aklıma zarar vermesinden korkuyorum…

-Kütüphane kurardım, dünyanın kitaplarını orada toplardım…

-Çuvala doldurup, kenar mahallelerdeki yoksullara dağıtırdım…

-Paramın tamamını Mehmetçik vakfına bağışlardım…

-Tüm varlığımı LÖSEV’ bağışlardım…

-Sevdiklerimle birlikte durmadan dünyayı gezerdim…

-Özel uçak alıp dünyayı tek başıma bir kutuptan diğerine dolaşırdım…

-Çukurova’daki tüm tarlaları satın alıp tapusunu üstüme geçirtirdim…

İnsan hayalleri ve umutları kadar yaşar diye bir söz vardır…

Kişinin hayatının sınırlarını tercihleri belirler…

Siz kendinize sordunuz mu?”ÇOK PARAM OLSA NELER YAPARDIM?”

Şimdi sormaya başlayın… Neler yapardınız?

Benim okuma, düşünme, yorumlama, eser vermeye çalışmanın dışında para kaygım hiç olmadı…

Param olduğu için değil belki de olmadığı içindir…

En büyük mutluluk bana göre sahip olduğumuz olanaklarınla yetinmeyi başarmaktır…

Ayrıca ulaşılamayacak büyük isteklerde bulunmaktır…

Bunları başarıyla gerçekleştirdiğime inanıyorum…

Herkesin hayatı, hayalleri, umutları  kendi eseridir…

ABDULKADİR KAÇAR Adana 2021

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder