5 Ocak 2022 Çarşamba

HER İNSAN PAHA BİÇİLEMEYEN BÜYÜK DEĞERDİR…

 

    HER İNSAN PAHA BİÇİLEMEYEN

    BÜYÜK DEĞERDİR…

    Stres yüzünden ateşi 41 dereceye, tansiyonu 9/18 e çıkan yüzünde ateşten dolayı   yanıklar oluşan, morali sıfırın da altına düşen arkadaşım ziyarete gitmiştim; kendini ısrarla değersiz buluyordu…

   

    Moralini düzeltmek istedim;

    -Sen değerlisin, çok önemlisin dedikçe…

    -Hayır, ben değersizim, beş para etmem, diye defalarca da ısrar etti…

   

     Bende değerini anlatmak için şöyle dedim;

    -Gel basit bir hesapla senin değerini belirleyelim, dedim…

     Kabul etti;

    - Al eline şu kalemle kâğıdı yaz bakalım söyleyeceklerimi;

    -Peki, dedi…

    -Birisi böbreğini istese kaç liraya verirsin?

    -Parayla olmaz, belki insanlık adına olabilir…

    -Tamam, da sen ona bir değer yaz, diyelim ki 50 milyar lira…

    -Peki, dedi…

    -İki böbreğin etti mi 100 milyar…

    -Peki, dedi…

    -Karaciğerine bir değer biç; diyelim ki 50 milyar lira…

    -Peki

    -Akciğerine de 50 milyar,

    -Yazdım,

    -İki koluna 50 şerden 100 milyar…

    -Beynine kaç lira yazacaksın?

    -500 milyar…

    -Gözlerinin birisinin ederi nedir?

    -Paha biçilemez…

    -Sen dediğimi yaz, bir trilyon,  iki gözün iki trilyon…

    -Ayaklarına 100 milyar lira yaz…

    -Tamam…

    -İlik naklinde kullanılan iliğinin ederine de 50 milyar...

    - Yazdım…

    - Diğer organlarını bir tarafa bırakıyorum,  şimdi topla bakalım; arkadaşım topladı trilyonları geçiyordu…

    İşte kendini değersiz bulan insanların yapmaları gereken en basit hesap bu…

Her insan trilyonlarca lira değerindedir, üstelik değer de biçilemez bir zenginliktir…

Dünyanın bütün paraları, altınları, mücevherleri de bir araya gelse, en sıradan insan bile kendi hayatını satamaz…

   

    Arkadaşım kalemi kâğıdı yere koydu;

    -Sen haklısın abi, ben kendimi bu yönden, bu açıdan hiç değerlendirmemiştim…

      Sen beni bana ne kadar değerli olduğumu gösterdin, bana benim değerimi rakamlarla matematiksel olarak kanıtladın anlattın, ne kadar mutlu oldum, teşekkür ederim, dedi…

   

    Bu bedensel değerlerinin ötesinde, sahip olduğu, evi, arabası, arsası, yakınlarının kendisine olan sevgisi, anne babasının şefkati, diğer insanlarla kurduğu olumlu ve dört dörtlük güzel ilişkilerin de ayrıca değerlendirmesi gerektiğini de anlattım, çok rahatladı, çok sevindi…

    Yukarıda saydığım, bu kurallar bu gezegende yaşayan 8 milyar dünya insanlık ailesindeki her birey için geçerlidir, evrenseldir daha da çok artacak ama asla değişmeyecektir…

   

    Hangi ülkede, hangi çağda, hangi ırkta, hangi koşulda dünyaya gelirse gelsin,          yaşarsa yaşasın;  her insan para biçilemeyecek kadar büyük ve değerlidir…

    İnsanların, moralleri bozulup, azıcık hasta olduklarında, küçük bir karamsarlığa kapılmaları durumunda bu basit hesabı yapmaları yeterlidir…

    Moralleri düzelir,

    Kendilerini önemli ve değerli bulurlar,

    Her şeye olumlu bakarlar…

    Sil baştan hayata yeni gelmişçesine mutlu olurlar…

    Sahi sizin değeriniz ne kadar? Kaç lira eder? Lütfen hemen hesaplayın…

   ABDULKADİR KAÇAR…

   

    

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder