5 Ocak 2022 Çarşamba

TANIŞTIRMAK SUÇ MU?

 

TANIŞTIRMAK SUÇ MU?

İnsanları tanıştırmak suç mu?

Tanıştıran kişi iyilik mi etmiş, suç mu işlemiştir?

Kendileriyle barışık kişiler, onurlu kişiler tanıştıklarıyla ilişkilerini başarıyla sürdürür teşekkür ederler…

Ama bilgiye, gelişime kapalı, kişiler bir sorun yaşadıklarında tanıştıran kişi büyük suç işlenmiştir…

Hayatım boyunca sayısızca tanıştırdığım akıllı kişiler;

Yıllar süren ilişkilerinde çok mutlu oldular…

İyi ki tanıştırdın, ne iyi insan diye birbirlerinin sorunlarını çözüp yollarına devam ettiler…

Bu aşamalarda teşekkür etmek akıllarının ucundan geçmedi, zaten böyle bir isteğim olmadı, olmaz, olmayacaktır…

Aradan yıllar geçip, çıkar çatışmaları söz konusu olunca sıkıntı yaşamaya başladıklarında da;

-Bu kişiyle bizi sen tanıştırdın, suçlusun, bahanesinin arkasına saklanmaya çalıştılar…

-Tanıştırırken size zarar versin düşüncesi aklımın ucundan bile geçmedi?

-Ama o yıllarda çok iyiydi insandı; şimdi kötülükleri dokunuyor…

-Kusura bakma ama bu durum tamamen senin sorunundur…  Sen yanlış yaptıysan o da sana öyle davranmıştır…  İlişkilerini doğru yönetemediğin için sorumlusu sensin…  Tanıştırdığım içinde beni suçlayamazsın…

Düşündü, hiç bir cevap veremedi;

İçinden; haklısın diyor ama sonunu getirmiyordu…

-Şimdi gereksiz ve anlamsız yere beni boşuna suçluyorsun… Bak aradan bunca yıl geçti, ilk defa şikâyet ediyorsun… Üstelik ben o kişiyle tanıştırdığımı bile unuttum…

-Tamam, ama şimdi sıkıntı veriyor…

-Aynı şeyleri tekrarlıyorsun, bu çok yanlış; beni de o kişiyi de suçlama…   Sorunlarınız varsa o kişiyi de kırma, incitme, üzme, aşağılayıcı, hakaret sözleri söyleme, zarar verme, uzak durup aranı soğutmaya çalış…  Şunu söylemek istiyorum, karı-koca arasında bile 5-10 yıl sonra, bir anda her şeyin altı üstüne gelebiliyor…  Yıllardır birbirine âşık olan eşler ayrılmaya karar verebiliyor…  Ayrıca insan her saniye ışık hızında durmadan değişen bir varlıktır…

Zaten insan kendini tanıyamıyor ki, karşısındaki kişiyi tanıyıp ona göre hareket etsin…

Düşündü… Yanıt veremedi… Ona şöyle dedim;

-Tanışmak-tanıştırılmak gerçekten kibar, saygılı ve erdemli insanlar arasında çok güzeldir…  İlişkilerini akılcı ve güzel sürdüren kişilerin arasında dostluklar kimseyi suçlamadan ömür boyu devam edebilir… Bu nitelikleri taşımayanlar için tanıştıran da tanıştırılanda onlara göre suç işlemiş sayılır…

Sonuç olarak;

Hayatım boyunca hiç kimseyi kıskanmadım, kin tutmadım, nefret etmedim, darılmadım, küsmedim, kırılmadım; çünkü hayat isimli bu sahnede geçmem gereken tek rakibim kendimdim; bunu başardığımda dünyanın en mutlu insanı oldum…

Üstelik başarılı olanları da takdir ve teşvik ettim…

Ama yıllarca birlikte yürüdüğüm, bilgiye kendilerini kapatan bir santim bile gelişmeyenler; başarılı olup, kendilerini her konuda geçenleri sürekli kıskandılar… 10-15 yıllık eski sohbetlerdeki sözleri bahane ederek sudan bahanelerin arkasını gizlenip ilkel davranıp uzaklaştılar…

Ancak zamanla kendilerinde, ufak tefek gelişme sağlayanlar, sevgi ve saygı değerlerini korumayı başaranlar dönüp eski iletişimlerini kaldığı yerden sürdürdüler;

Sonuçta herkesin hayatı kendi eseridir; başarılı olanlar, kendiyle yaptığı her yarışta başarı sağlayanlar her zaman mutludur…

Ama kıskanarak, ilkel bahaneler arkasına saklanarak oldukları yerde çivi gibi çakılıp kalanlar kendi kendilerini yiyerek bitirirler-bitirmeyi sürdürüyorlar…

Seçiminizi yapın… Hayat eserinizi istediğiniz şekilde yönetin… İyi olursa, mutlu, kötü olursa mutsuz olursunuz unutmayın…

Kimseyi de kimseyle tanıştırma konusunda fazla hevesli olmayın… Sonuçları arada bir iyi olsa bile genellikle can sıkıcı olabiliyor… Seçiminizi ona göre yapın…

ABDULKADİR KAÇAR 2021 Adana…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder