5 Ocak 2022 Çarşamba

YAŞLANMADAN YAŞ ALMAK MUTLULUKTUR…

 

 

YAŞLANMADAN

YAŞ ALMAK  

MUTLULUKTUR…

Yaş alıp ama yaşlanmamaktan çok mutluyum…

Çünkü 5 Nisan da 68 yaşıma gireceğim…

İyi ki bu yüzyılda doğmuşum…

İyi ki bu toprakların vatandaşıyım…

İyi ki yaş alıyorum ama yaşlanmamaya çalışıyorum…

Bana göre sağlıklı yaş almak her insan için en büyük şanstır…

Hele de günümüzde çeşitli hastalıklar, pandemi salgın, trafik kazaları, çeşitli ölüm nedenleri yüzünden insanlar çeşitli yaşlarda ölüp giderken…

Bana göre belli yaşa ulaşmak, ama yaşlanmamak her insan için büyük bir mucizenin adıdır…

Yaşlanmadan bu yaşıma kadar gelmemin basit hesabını yaptığımda ne kadar büyük güzelliklere ulaştığımı somut olarak söyleyebilirim…

-Bu yaşa kadar gelmeseydim İstiklal Marşımızın 100.yılının kutlamasını görebilir miydim?

-AFAD(Adana Fotoğraf amatörleri derneğinin kurucu ve bir numaralı üyesi olarak) derneğimizin 40.yıl kutlamalarına ulaşıp plaket alabilir miydim?

-İnternetin sunduğu sosyal medyanın iyi yanlarını yaşayabilir miydim?

-F klavye daktiloda Adana şampiyonu olarak, aynı klavyeyle bilgisayarda hiç bakmadan on parmak yazılar yazabilir miydim?

-Facebook’u kullanıp binlerce insanla mesajlaşabilir miydim?

-Dijital sistemle çalışan cep telefonu, sinemalar, her türlü iletişim araçlarını kullanabilir miydim?

Yaş almaya ama genç kalmaya devam etmeseydim,

-Cem Karaca, Barış Manço, Timur Selçuk, Ahmet Günbay,  İsmail Olgay, Hacer Buluş, Neriman Altındağ Tüfekçi, Aşık Veysel, Nezahat Bayram, Zehra Bilir,  Minür Nurettin Selçuk, Zeki Müren, Safiye ayla, Müzeyyen Senar, Hamiyet Yüceses vs…

Bu sanatçıları yaşarken görüp, programlarını izleyip, eserlerini dinleyebilir miydim?

-Yaşar Kemal, Aziz Nesin, Muzaffer İzgü, Oğuz Aral, İlhan Selçuk, Turhan Selçuk, Oktay Ekşi, Hasan Yılmaer, Cevat Eren, Kamil Başaran, Demirtaş Ceyhun’la uzun saatler sohbet edip söyleşi yapabilir miydim?

-TRT Çukurova Radyosunun 53.yaşını kutlama töreninde telefonla bağlanıp konuşma yapabilir miydim?

-Aynı radyoda Salı günleri 14; 00 yayınlanan “YA OLMASAYDI” programını dinleyebilir miydim?

-TRT Radyo-1 de Perşembe günleri yayınlanan CENGİZ TÜNAY’ ın sunduğu “HAYAT AKIP GİDERKEN” programındaki pozitif konuşmalarıyla dinleyebilir miydim?

-Radyo-D deki “HAKAN ERENLE BİR ZAMANLAR” programında gelmiş geçmiş ünlü sanatçıların ses kayıtlarını dinleyebilir miydim?

-Alem FM radyosunda “SERDAR YAYINDA” yı dinleyebilir miydim?

-TRT2 Televizyonunda Cumartesi günleri saat20; 00 de yayınlanan“ ÖMÜR DEDİĞİN” programını izleyebilir miydim?

-TRT Radyo –1 de “YA OLMASAYDI?” programını dinleyebilir miydim?

-“GÜLDÜR GÜLDÜR ŞOV”. “ÇOK GÜZEL HAREKETLER BUNLAR” görebilir miydim?

-Dünya sinemalarıyla aynı dönemde gösterime giren, en son teknolojiyle çekilen filmleri sinemalarımızda izleyebilir miydim?

-Adana da son 10 yılda açılan devasa AVM’ lerden alış veriş yapabilir miydim?

-Adana’nın ilk özel televizyona, ART’ ye gazetecilikten görsel yayıncılığa yönetici olarak ilk geçen, günde bazen 2-3, haftada 5-6 canlı program yapabilir miydim?

-Adana ya gelen Alpaslan Türkeş, Necmettin Erbakan, Murat Karayalçın başta olmak üzere hemen tüm parti liderleriyle defalarca canlı yayın yapabilir miydim?

-Kanal-A televizyonunda 5 yıl aralıksız olarak program yapabilir miydim? Emekli olduktan sonra,

-Başkan Aytaç Durak ÇUKUROVA TELEVİZYONUNDA yaklaşık 15 yıl programcı ve yorumcu olarak çalışabilir miydim?

-Efsane Belediye Başkanı Ege Bağatur’un hayatını kaybetmeden kısa süre önce, Süleyman Sırrı Prodan tarafından vurulma olayını teybe kayıt edebilir miydim?

-Gazete, radyo, televizyon programlarımda yaptığım programlarım ve köşe yazılarımla 43 ödül alabilir miydim?

-Sayın Selahattin Çolak’ın hayatını yazabilir miydim?

”CHP’ NİN ULU ÇINARI NEBİLE ATAÇ’IN HAYATI”

“CEYHAN DAKİ KIRIM TÜRKLERİ “

“KEL TEKİN’İN ANILARI”  “ DELİ YÜCEL BEY’İN ANILARI” “VASİYET”,  “BÜYÜK KİTAP”, “SANALİZM”  

“ÇUKUROVA EVLİYALARI”,

 “YAŞAM BANA BEN KENDİME ÖDÜLÜM” ,  “ÖLÜM”

 “ÇİVİ”  “KILÇIK”  “ GÜNCE VE FOTOĞRAFLARLA ADANA DEPREM GERÇEĞİ”  “ GENÇ ŞİİR 93 ŞİİR KASETİ” “SON FİLOZOF ABDULKADİR KAÇAR”

“MİNİ ŞİİRLER” “MİNİ ŞİİRLER-2” “DAN DAN ADANA’ DAN” “HAZIR DEĞİLİM ÖLÜM” “ADANA BELEDİYE MECLİSİ 84-89” “ÇAĞIN EFENDİSİ PAR” “ÜSTÜN İNSAN” “ALTIN FIRSAT” “YOKSULLUĞUN ERDEMLERİ” “YAZAR  ÇİZER DÜNYASI” “SEVGİ SENSİN” “SEVGİYE YOLCULUK” “ADLİYE VE İNSAN” “DENEMELER” isimli kitaplarımı yazıp, ücretsiz olarak televizyonlar için program çektiğim okullarda, bindiğim dolmuşta, otobüste, sokakta, çarşıda, pazardaki insanlara ücretsiz olarak dağıtabilir miydim?

-Her zaman onur duyduğum medya mensubu olarak 45 yıllık meslek hayatımda gerçekleştirdiğim binlerce kişinin ses kayıtları, televizyonda yaptığım yüzlerce programlarımın video kayıtları, ayrıca haber fotoğraflarımdan oluşan kocaman arşivimi Adana Alpaslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesine bağışlayabilir miydim?

Yaş almaya ama yaşlanmamaya devam etmeseydim;

-Pandemi döneminde ev ağırlıklı yaşadığım bir yıla yakın zamanda en azı 50 bin bilgisayar karakterinden oluşan 27 yeni kitap dosyası yazabilir miydim?...

-VİPHABER.ORG ve CRT MEYDA da haftada iki üç makale yazıp yayınlayabilir miydim?

Yukarıda basitçe saydığım bu güzelliklerin tamamını bana aldığım yaşların, ama yaşlanmamanın sunduğu güzel armağanlardır…

Elbette sıkıntılar, hastalık dönemlerim, ameliyatlar da oldu…

Ama onların sayesinde de hayatın ne kadar önemli, korunması gereken büyük mucize olduğunu anladım…

Hayat isimli öğretmenin bana sunduğu sonsuz güzelliklerin zevkini doya doya yaşadım…

Sonuç olarak; yaş almayı, ama yaşlanmamayı seviyorum;

Asla yaşlanmıyorum, ruh yaşım bazen cenin halinde…

Yani doğmak için hazırlık yapıyor…

Her zaman pozitif düşünüp, olumlu bakıp, olayların güzel yanlarını görmeye çalıştım-çalışıyorum…

 

Hayata bakışım her an taze; dünya gezegenine sanki ilk defa ayak basmışçasına mutluyum…

 

Bu gün bile hayatın sunduğu her şeye karşı meraklıyım…

Her gün bir öncesine göre daha çok okuyor, düşünüyor, yorumlayıp yazıyor, yeni eserlerimi oluşturuyorum…

 

“YAŞAMAK ÇALIŞMAKTIR; ÇALIŞMAK YAŞAMAKTIR” özdeyişi benim felsefemdir…

Çok çalıştım, çok yoruldum; insanları renk, cins, dil, din, ırk, mezhep, sosyal statü, ekonomik ve siyasi gücü ayrımı yapmadan sevdim, saygı duydum, her birine eşit olarak yaklaştım…

 

Yazdıklarımın tamamını da dünya insanlık ailesine karşılıksız olarak sunmanın büyük mutluluğunu yaşıyorum…

Sloganım her zaman şuydu;

YAŞAMAK İÇİN YAZIYORUM; YAZMAK İÇİN YAŞIYORUM…

 

Abdulkadir KAÇAR 2021 Adana…

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder