3 Ocak 2022 Pazartesi

ALINGAN İNSANLARDA KÜSME HASTALIĞI BAŞLADI…

 

ALINGAN İNSANLARDA

KÜSME HASTALIĞI BAŞLADI…

İnsan ALINGAN bir varlıktır denirdi de inanmazdım…

Öyle alınganmış,

Öyle kırılganmış,

Öyle kindarmış,

Öyle saldırganmış ki;

Pandemi döneminde bunu çok yakın arkadaşlarımda, bu hastalığı net olarak gördüm…

Evde kalarak zor bir süreç yaşayan insanlar;

Kendilerini oyalamaya, geliştirmeye,

Düşüncelerinden uzaklaştıracak uğraş bulamayınca;

5-10-20 hatta daha uzun yıllar süren arkadaşlık ilişkilerindeki geçmişte yaşadıkları olaylara yoğunlaştılar…

Tek bir harfini, satırını, saniyesini bile geri getiremeyecekleri konuları;

Analiz edip hesaplaşmaya giriştiler(yanlış)…

İşte insanın alınganlık hastalığı da tam bu süreçte net biçimde ortaya çıkmaya başladı…

Geçmiş ilişkilerinde yaşanan ufak tefek olumsuzlukları;

Düşüncelerinde büyüterek kendi kendilerine acımaya başladılar…

Kendilerine öyle çok acıdılar ki; belki de gözyaşı döktüler…

Kurban yerine konulduklarını düşündüler ki;

Dünya sanki üstlerine çökmüş, altında kalmış, en ağır hakaretlere uğramış, yürekten yaralı, çaresiz ve zavallı gibi oldular(yanlış)…

Eski arkadaşlarının incir çekirdeğini doldurmayan kusurları yüzünden; sanki anne babalarını öldüren katiller gibi görüp değerlendirdiler…

Alınganlıkları öyle boyutlara ulaştı ki; yıllardır birlikte oldukları arkadaşlıklarını bozmaya, onları kara listeye alıp-iletişimlerini kesmeye giriştiler…

Unutulmuş, tarihin çöplüğünde küllenmiş geçmişlerinde ortaya koyamadıkları alınganlıklarını dişlerini sıkarak şimdi sergilemeye başladılar…

Tam bir hastalık olan bu türlü psikolojik bozuklukları en yakın arkadaşlarımda bile gözlüyor ve çok üzülüyorum…

Sağlıklı bir insanın gösteremeyeceği, incir çekirdeğini doldurmayan geçmişte kalan, çoktan çöpe dönüşen olaylara bir bakın;

-Efendim bir lokantada yemek yerken benim önümdeki ekmeği almıştın…(sana bir ton ekmek verilmişti)

-20 yıl önce otomobil kullanırken bana ters bakmıştın…(sen nasıl bakmıştın peki?)

-Bir arkadaşımla yürürken beni görmezlikten geldin(sen de gelmiştin ama hatırlamıyorum)…

-Otomobille evime 100 metre kala beni yolda indirmiştin…(Ama sen orada inmeyi istemiştin)…

-Kuru fasulye lokantasında hesabı bana ödetmiştin(ama bende defalarca senin hesabını ödemiştim, o gün param yoktu)…

-Derneğimin verdiği konsere gelmemiştin(ama 40 derece ateşle yatıyordum ve griptim)...

-Bir geziye gittiğimizde otomobilin ön koltuğuna sen oturmuştun…(sen istemiştin bana yerini vermiştin)…

-Ayranımı sen içmiştin(sen ikram etmiştin)

-El sabunumu sen benden önce kullanmıştın(sen hala yemek yiyordun)…

-Otomobil kullanmama dil uzatmıştın(o zaman sen acemiydin)…

-Giydiğim gömleğimin rengini onaylamamıştı, (sonradan onaylamıştım ya)…

-Misafirliğe çağırdığımda evime gelmemiştin(ama ben o yıllarda İstanbul daydım)…

-Tüm bu olan bitenler 5-10-15-20 yıl öncesindeki olaylardır… (ben hepsini unutmuştum)

-Ama ben unutmamıştım(onu da sen bilirsin)…

SONUÇ OLARAK;

Pandemi nedeniyle evde izole ağırlıklı yaşayan, ALINGAN insanların ruh ve beden sağlığı tamamen bozulup ağırlaştı…

Daha aşırı kızgın ve de inanılmaz alıngan oldular…

Çevrelerindeki arkadaşlarına küsme yarışına giriştiler…

Ve yıllar süren arkadaşlıklarını teker teker bitirmeye başladılar…

Bu durum aslında birey ve toplum açısından oldukça tehlikeli bir durumdur…

Ancak, teselli eden tarafı şu;

Yeterli olgunluğa, bilgiye ulaşamamış, yaş alsa bile olgunlaşamamış insanların gösterebileceği;

Çok ham, kötü, yersiz, hastalıklı bir ruhun sergilenmesidir alınganlık gösterilen küsmeler…

70 yaşına kadar 50 sözcükle hayatını sürdürenler, bu gün alınganlığın ve küsmenin zirvesini oluşturuyor…

“TAVŞAN DAĞA KÜSMÜŞ, DAĞIN HABERİ OLMAMIŞ…”

Atasözümüzü de burada söylemek gerekir…

Üstelik küserek insanın elde edebileceği hiçbir değer, ulaşacağı hiçbir hedefte ve sonuçta yoktur…

Alınganlık hastalığıyla küsme huyu insanı hem kendinden, hem de toplumdan uzaklaştırır…

Herkesin hayatı kendi eseridir; içinden geldiğim kültürüm bana KÜSME’ yi yasaklamıştır… O nedenle hayatım boyunca kimseye küsmedim, küsmem, küsmeyeceğim…

Alınganlığın tutsağı haline gelerek küsenlere de önerim; zaman her şeyin ilacıdır…

Alınganlığınızı, küsmenizi zamana bırakın, o çözüp atar…

Bu güne kadar defalarca örneğinde gördüğümüz gibi; zamanın ilacı her türlü sıkıntıyı, sorunu ortadan kaldıracaktır…

Bu günler elbette geçecektir, her insan yaptıklarıyla anılacaktır…

Pişman olacağınız, “KEŞKE” diyeceğiniz yanlışlardan hızla uzaklaşın…

Abdulkadir KAÇAR 2021 Adana…

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder