5 Ocak 2022 Çarşamba

SİGARA BAĞIMLILARIN SUDAN BAHANELERİ…

 

SİGARA BAĞIMLILARIN

SUDAN BAHANELERİ…

Şu sigara bağımlılığından insanlar bir türlü kurtulamıyor…

Sigarayı bırakıp yeniden başlayanlara sordum;

-Neden yeniden başladınız? İnanılmaz şekilde 50 bin sudan bahane uyduruyorlar…

-Yağmur yağdı canım sıkıldı…

-Hava açtı moralim bozuldu…

-Rüzgar esti, yapraklar yerinden oynadı…

-Yerler çamur oldu…

-Musluktan sular akmadı…

-Avize sallandı…

-Karıma kızdım…

-Kredi kartlarımın rengini beğenmedim…

-Pazardaki domatesler aynı boyda değildi…

-Çocuğum benimle alay etti…

-Arkadaşlarımın yan bakmasından rahatsız oldum…

-Patron azarladı…

-Otomobilimi park ederken üstüne kuş pisledi…

-Sekreter istediğim telefonu bağlamadı…

-Çaycı çay getirmedi…

-Telefonda konuştuğum kişinin ses tonu hoşuma gitmedi…

-Bakkalın davranışlarını beğenmedim…

-Ayakkabımı boyayan çocuğun durumuna üzüldüm...

-Randevu verdiğim toplantıya yetişemedim…

-Sabahleyin çoraplarımı bulamamıştım…

-Kunduram boyasızdı…

-Çay bardağı biraz sıcaktı elimi yaktı…

-Dünya gezegeni batıdan doğu yönüne doğru dönüyordu…

-Gece karanlıkta yıldızların sayısı azdı…

Peki, SİGARAYI BIRAKANLAR ne diyor?

-Nefesim açıldı; ohhhh dünya varmış…

-Yediklerimin tadına varmaya başladım…

-Yorulmadan daha fazla verimli çalışıyorum…

-Aslında gözümde büyütüyormuşum; çünkü dünyada en kolay şey sigarayı bırakmakmış…

-Çocuklarıma daha rahat sarılıyorum…

-Torunlarım artık benden kaçmıyor…

-Cebimde param birikmeye başladı…

-Eşimde sigarayı bıraktı, birlikte yaz tatiline çıkacağız…

Bu da sigara zehrinden kurtulmayı başaran bana göre kahraman bir gurup…

Biz yinede sevgili okurlardan bahane bularak kısa sürede de olsa bu öldürücü zehirden kurtulmalarını dileyelim…

Kesin karar verenler ise bana göre şunu yapsınlar;

Sigara içerken vücut fonksiyonların daki değişmeyi dikkatle gözlesinler…

Yukarıda sayılan sıkıntılardan hangileri var…

Pek, tamamen bıraktıkların sırada oluşan farkı düşünmeleri nelerdir?

Yukarıda sayılanlardan hangisini yaşıyorlar…

Buradan yola çıkarak kararlarını kendileri versinler…

SONUÇ OLARAK;

Sigaraya karşı zafer kazanan, sonsuza kadar vedalaşan bir bağımlı arkadaşım şöyle demişti;

-Sigara paketini karşıma koydum… Sen mi büyüksün? Ben mi büyüğüm? Elbette ben büyüğüm… Sen beni yenemezsin, ama ben seni yeneceğim… İşte bırakıyorum seni dedim… Paketi içindekilerle birlikte parçalayıp pencereden attım…

Ondan sonra da ağzıma almadım…

Bu da bir yöntem, hem de çok güzel yöntem…

Bu yüzleşmeyle bağımlılar bu zehirden kurtulabilir…

YA SİGARA, YA HAYAT…

Abdulkadir Kaçar… Adana 2021…

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder